Sexuellt våld

Sexuellt våld är:
när din partner tjatar på dig för att ha sex
även om du inte vill.

Du kanske blir tvingad att göra sexuella handlingar.
Det är också sexuellt våld.

Om en partner slår en kvinna
använder han ofta också sexuellt våld.
Det händer att mannen våldtar kvinnan
efter att han misshandlat henne.

Ibland tvingar mannen kvinnan att titta på porr
eller ha sex med andra.

Mycket av detta är brott
och förbjudet.
Det går att anmäla till polisen.