Home / Det här är Kvinnofridslinjen / Hur kan du må efter våld?
Hur kan du må efter våld?
Människor som har varit med om våld
känner på olika sätt.
En del människor mår dåligt direkt efteråt,
andra mår dåligt efter en längre tid.
Många kvinnor känner sorg,
de skäms och tror att det är deras eget fel.
Du kan bli arg eller bli tyst
eller känna maktlöshet.
Du kan få huvudvärk, ont i magen,
och få svårt att sova.
Du kan få svårt att äta och bli mycket trött.
Du kan få svårt att minnas
och att koncentrera dig.