Lättläst svenska
Få stöd
Telefonnumret till Kvinnofridslinjen är 116 016.
Du kan ringa till oss på Kvinnofridslinjen
för att få stöd och information
om du har blivit slagen, hotad,
illa behandlad eller haft sex mot din vilja.
Är du släkt med någon
eller vän till någon
som har varit med om det,
kan du också ringa till oss.
Vi har alltid öppet,
både på dagen och på natten.
Det är alltid någon som svarar i telefonen
och det är gratis.
Du kan också chatta med oss.
Chatten är öppen fem dagar i veckan.
Du kan chatta på måndagar, tisdagar,
torsdagar, fredagar och söndagar.
Du behöver inte berätta vem du är.
Vi kan också ge dig information
om var det finns kvinnojourer, tjejjourer
eller skyddat boende.
Vi kan tala om för dig vart du ska gå
om du behöver sjukvård.
Vi kan tala om för dig hur du anmäler till polisen.